Program nauczania

W naszym przedszkolu program nauczania realizowany jest zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Łączymy go z codziennym rytmem dnia dzieci, tak aby nauka była naturalną częścią zabawy i codziennych aktywności.
Zajęcia edukacyjne wplecione są w harmonogram dnia w sposób, który pozwala dzieciom uczyć się w atmosferze radości, bezpieczeństwa i swobody. Codzienny plan uwzględnia różnorodne formy aktywności: poranne zabawy integracyjne, zajęcia dydaktyczne rozwijające umiejętności językowe, matematyczne i przyrodnicze, aktywności ruchowe na sali gimnastycznej, spacery, zajęcia plastyczne, muzyczne, a także język angielski, religię oraz edukację emocjonalno-społeczną.
Każdy dzień w przedszkolu podzielony jest na bloki tematyczne i aktywności dostosowane do wieku oraz możliwości dzieci. Starannie zaplanowany harmonogram pozwala na rozwój wszystkich obszarów dziecka: poznawczych, społecznych, emocjonalnych i fizycznych. Praca odbywa się zarówno w grupach, jak i indywidualnie, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań każdego dziecka.
Wspieramy dzieci z trudnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w ramach programu realizujemy również zajęcia z psychologiem, logopedą, terapeutą pedagogicznym oraz pedagogiem specjalnym.
Naszym celem jest przygotowanie dzieci nie tylko do rozpoczęcia nauki w szkole, ale także do samodzielnego, świadomego i radosnego odkrywania świata każdego dnia.
Harmonogram dnia
6:45 – 8:30 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, rozmowy indywidualne, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna z dziećmi (ćwiczenia grafomotoryczne, układanki, zadania rozwojowe).
8:30 – 9:00 Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do śniadania.
9:00 – 9:30 Śniadanie – wspólne spożywanie posiłku w spokojnej atmosferze.
9:30 – 10:30 Zajęcia dydaktyczne z zakresu edukacji językowej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, plastycznej i muzycznej – realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
10:30 – 11:30 Zabawy ruchowe, gimnastyka poranna, zabawy na świeżym powietrzu (w zależności od pogody) lub w sali.
11:30 – 12:00 Czynności higieniczne i przygotowanie do obiadu.
12:00 – 12:30 Obiad (zupa) – wspólne spożywanie posiłku.
12:30 – 14:00 Odpoczynek poobiedni – leżakowanie lub słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, ciche zabawy stolikowe dla dzieci, które nie śpią.
14:00 – 14:30 Czynności higieniczne i przygotowanie do obiadu.
14:30 – 14:45 Obiad (II danie) – wspólne spożywanie posiłku.
14:45 – 16:00 Zabawy dowolne, zajęcia uzupełniające i rozwijające, indywidualna praca z dziećmi, rozchodzenie się dzieci do domów